fredag 11 september 2009

Lediga lotter?

Jag är osäker på hur många lediga lotter vi har i dagsläget. Vid senaste styrelsemötet fanns det ungefär lika många lediga lotter som folk i kön. Men sedan dess har det tillkommit nya lotter, fast kanske också fler i kön. Det rör på sig hela tiden.

För den som är intresserad av att få tillgång till 100 kvm odlingsyta där drömmar kan sås och mirakel ske så tycker jag att du skall ringa vår ordförande Mona Wikström på mobil 070-6647090.

Kanske hinner du höstgräva, kanske hinner du sätta vitlök och så vintersallad. Och om inte annat så kan vintern ägnas åt att planera det nya paradiset, våren att plöja frökataloger och dra upp plantor så att du kan möta nästa odlingssäsong i full fart.

1 kommentar:

  1. Hej!
    Vet du något om hur det ser ut med lediga lotter i år? Och vad det kostar att ha en lott?

    SvaraRadera

Kolonilotter - en antikapitalistisk rörelse?

Jag blev helt betagen av ett samtal i Guardian’s pod Grow, Sow, Repea t häromdagen.  Det som fick mig att sätta mig upp i soffan och rätta ...