torsdag 3 september 2009

Och så stal de vattenslangen....

Gick ner för att plocka lite grönsaker till middagen. Hänglåset till lådan låg alldeles tillbucklat i gräset. Öppnade lådan, denna låda som aldrig blir städad och där man aldrig kan hitta något, men nu fanns det plötsligt plats och luft där nere. Slangen var borta. Och det fantastiska munstycket.

Nåja, det går att ersätta. Värre om någon hade vandaliserat trädgården. Och nog är det väl så att det måste vara väldigt dålig karma att stjäla trädgårdsredskap. Kan aldrig bli annat än missväxt för den som vattnar med vår gamla slang.

Jag tror inte att det stjäls så mycket annars. Aldrig har jag sett några stora utbrott av förstörelse heller. Vilket är ganska cool. Att det funkar att ha trädgård i stan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kolonilotter - en antikapitalistisk rörelse?

Jag blev helt betagen av ett samtal i Guardian’s pod Grow, Sow, Repea t häromdagen.  Det som fick mig att sätta mig upp i soffan och rätta ...