måndag 2 april 2012

Pysseltips för plastkrukor

Koriandern från IKEA har tagit fart och behövde en ny kruka. Eftersom vi planerar att äta upp den snart så verkade det onödigt att stoppa ned den i en fin lerkruka. 

Jag tog en gammal plastkruka, klippte några remsor av överblivet tyg och klistrade fast på krukan med vanligt lim. Vet inte hur hållbart det är, men när isvindarna sveper över Pungpinan så behöver jag allt som kan göra mig lite gladare.

Så leta bland era stuvbitar och gör fina presenter av alla extraplantor som ni drivit upp från frön därhemma på fönsterbrädan! 

P.S. Gillar ni brickan krukan står på så finns den och flera andra hos Markattor

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kolonilotter - en antikapitalistisk rörelse?

Jag blev helt betagen av ett samtal i Guardian’s pod Grow, Sow, Repea t häromdagen.  Det som fick mig att sätta mig upp i soffan och rätta ...